Iklan oleh Nuffnang. Klik untuk maklumat lanjut

Friday, May 21, 2010

TBS bantu anak fakir miskin masuk U - Shamsul

TBS bantu anak fakir miskin masuk U - Shamsul


Caption: MANFAATKAN...Shamsul (kanan) ketika menyampaikan sumbangan kepada seorang penerima (kiri) ketika berlangsungnya program terbabit.

LINGGA, Jumaat (21 Mei) – Kecemerlangan dalam pelajaran dikalangan diri pelajar secara tidak langsung akan berupaya mengubah taraf hidup dan gaya kehidupan keluarga masing-masing di masa akan datang.

Justeru Ketua Cawangan TBS Sri Aman, Shamshul Bahri Manap menggalakkan anak-anak dari golongan fakir miskin supaya memohon borang Bantuan Kemasukan ke Institusi Pengajian Tinggi (IPT) yang disediakan di pejabat TBS yang terdekat selepas ini.

“Mereka juga boleh mengisi borang secara online menerusi lawan sesawang TBS Sarawak iaitu http://www.tbs.org.my/ sekiranya mahu memohon kemasukan ke IPT dalam negara ini.

“Usaha merupakan komitmen penting pihak TBS yang sering memainkan peranan penting dalam memastikan kelangsungan pelajaran anak-anak terutama sekali golongan fakir miskin demi kesenangan hidup mereka di masa akan datang,” katanya.

Shamshul berkata demikian ketika berucap ringkas pada Majlis Penyampaian Bantuan Peralatan Murid-Murid Sekolah dan Sarahidup Fakir Miskin TBS cawangan Sri Aman di Sekolah Kebangsaan (SK) Pulau Seduku dalam daerah kecil Lingga, Sri Aman baru-baru ini.

Selain itu katanya TBS turut berusaha menyedarkan masyarakat Islam akan kepentingan berzakat agar bantuan dapat diperluaskan lagi bagi tujuan manfaat asnaf-asnaf yang memerlukan.

Terdahulu TBS cawangan Sri Aman telah menghulurkan bantuan peralatan persekolahan kepada murid fakir miskin di SK Pulau Seduku sebagai galakan untuk mereka di samping meringankan beban ibubapa pelajar sekolah terbabit.

Pada masa yang sama bantuan sara hidup juga turut dihulurkan untuk keluarga dan individu di Kampung Pulau Seduku yang kesempitan hidup terutama sekali yang berkaitan dengan masalah keperluan asas.

Program anjuran bersama pihak Pejabat Agama Islam Bahagian Sri Aman yang diwakili oleh Naqib Bahagain Sri Aman iaitu Ustaz Haji Isselahuddin bin Kameri juga turut memberi rangka taklimat khas kepada pihak Jawatankuasa Pengurusan Masjid Kampung Pulau Seduku berhubung tatacara pengurusan masjid yang lebih efisien dan telus.

Hadir sama ialah Guru Besar SK Pulau Seduku, Sepian bin Abg Daud, Ketua Kampung Pulau Seduku; Salleh bin Jon, para guru, kakitangan awam sekolah dan penduduk dari sekitar kawasan berkenaan.

http://sriamannews.blogspot.com/

0 ulasan:

Post a Comment