Iklan oleh Nuffnang. Klik untuk maklumat lanjut

Thursday, May 20, 2010

Karnival Sukan Hari Guru 14 Mei - 11 Julai

16 May, 2010

Karnival Sukan Hari Guru 14 Mei - 11 Julai

SRI AMAN, Jumaat (14 Mei) – Majlis Sukan Guru Besar Daerah Sri Aman dengan kerjasama Pejabat Daerah Sri Aman akan menganjurkan Karnival Sukan Hari Guru 2010 di lima buah tempat dalam bandar ini bermula 14 Mei hingga 11 Julai kelak.

Jurucakap penganjur ketika dihubungi berkata sejumlah enam buah aktiviti akan diadakan menerusi karnival sukan bersempena dengan sambutan Hari Guru 2010 Peringkat Daerah Sri Aman ini nanti.

Enam buah aktiviti berkenaan adalah Pertandingan Sepak Takraw, Petanque, Badminton, Tennis, Futsal dan Jamuan sempena dengan Malam Anugerah Sukan Hari Guru Peringkat Peringkat Daerah Sri Aman 2010.

“Pertandingan Sepak Takraw merupakan acara pembuka tirai bagi sambutan hari guru di sini. Ia akan berlangsung dari 14 hingga 16 Mei di Stadium Tertutup, Kompleks Sukan Sri Aman sambil diselaras oleh Isa Reff dan Musa Haji Tuah.

“Manakala itu Pertandingan Petanque yang diselaras oleh Iman Haji Joni dan Muhamad Fuad Augustine pula akan bermula dari 22 hingga 23 Mei bertempat di Sekolah Kebangsaan (SK) Agama Majlis Islam Sarawak, Sri Aman,” katanya.

Pertandingan Badminton sempena sambutan ini yang dikendalikan oleh Leonard Libau dan Chieng Chong Ing pula akan bermula dari 26 hingga 27 Jun bertempat di Kompleks Sukan Sri Aman dan Dewan Serbaguna Ibupejabat Polis Daerah Sri Aman.

“Dua buah lagi acara iaitu Pertandingan Tennis dan Futsal akan berlangsung di Gelanggang Tenis Sri Aman dan Mini Stadium Sri Aman. Pertandingan Tennis yang dikendalikan oleh Abdul Rahman Narawi akan bermula dari 3 hingga 4 Julai.

“Sementara itu Pertandingan Futsal yang dikendalikan oleh Louis Aom dan Daniel Suboh pula akan bermula dari 10 hingga 11 Julai di Mini Stadium Sri Aman. Acara kemuncaknya Jamuan sempena dengan Malam Anugerah Sukan Hari Guru Peringkat Peringkat Daerah Sri Aman 2010 akan diadakan pada 24 Julai ini nanti,” katanya.

Justeru Karnival Sukan Hari Guru 2010 ini nanti katanya diharap agar dapat mengeratkan lagi hubungan silaturrahim di antara warga pendidik dari seluruh kawasan daerah Sri Aman menerusi penganjuran pertandingan terbabit.

“Malahan diharap agar karnival terbabit dapat memupuk semangat muhibbah dikalangan warga pendidik dan seterusnya memperkasakan lagi Konsep 1Malaysia melalui tema hari guru Tahun 2010 :Guru Pembina Negara Bangsa,” katanya.

http://sriamannews.blogspot.com/2010/05/karnival-sukan-hari-guru-14-mei-11.html

0 ulasan:

Post a Comment