Iklan oleh Nuffnang. Klik untuk maklumat lanjut

Thursday, May 20, 2010

Perkhemahan Perdana Kadet Remaja di SMK Sri Aman

17 May, 2010

Perkhemahan Perdana Kadet Remaja di SMK Sri Aman

SRI AMAN, Isnin (17 Mei) – Sri Aman akan menjadi tuan rumah kepada penganjuran Perkhemahan Perdana Kadet Remaja Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sarawak 2010 bermula 21 hingga 25 Mei ini kelak.

Kenyataan dari Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Sri Aman memberitahu Perkhemahan Perdana Kadet Remaja Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sarawak 2010 ini nanti diadakan di tapak perkhemahan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sri Aman.

“Setiap Bahagian dalam negeri ini akan menghantar seramai 22 orang (11 laki dan 1 wanita) Kadet Remaja bersama dua orang guru pengiring ketika berlangsungnya Perkhemahan Perdana Kadet Remaja Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sarawak 2010 ini kelak.

“Justeru diharap agar perkhemahan ini nanti dapat menghimpunkan semua kadet dalam memantapkan lagi kebolehan peserta ketika melakukan pelbagai aktiviti perkhemahan bermula 21 hingga 25 Mei kelak,” katanya.

Program ini menurut kenyataan itu lagi juga bertujuan untuk memilih seramai 30 orang kadet remaja bagi mewakili Sarawak ke program Perkhemahan Perdana Kadet Remaja Sekolah Menengah Peringkat Kebangsaan 2010 di Negeri Sembilan bermula 26 hingga 29 Jun ini nanti.

Pelbagai aktiviti menarik telah dirancang bagi menjayakan Perkhemahan Perdana Kadet Remaja Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sarawak 2010 yang akan berlangsung selama lima hari ini nanti.

Antaranya ialah taklimat dan agigahan kumpulan, kem kraf kumpulan, taklimat penyelarasan perkhemahan dan sesi pecah bendung, pemakaian pangkat / pakaian, sukaneka, aktiviti pangkalan, penilaian kem kraf dan lay-out, pertandingan membina gajet, ikhtiar hidup, masakan rimba dan persembahan malam kebudayaan.

Perkhemahan Perdana Kadet Remaja Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sarawak 2010 ini nanti akan dirasmikan oleh Pegawai PPD Sri Aman, Walter Lamat Kiyai pada 24 Mei kelak.

http://sriamannews.blogspot.com/2010/05/perkhemahan-perdana-kadet-remaja-di-smk.html

0 ulasan:

Post a Comment